U okviru projekta “Pričajmo o bezbednosti da ne bismo pričali o posledicama!”, koji zajednički realizuju strukovno udruženje “Sigurne staze” i omladinsko udruženje “Tebrizam”, u prethodnom periodu sprovedeno je online istraživanje “Koliko su mladi bezbedni u saobraćaju na teritoriji grada Bora?” među 151 Boraninom kako bi se dobio uvid o tome koliko su mladi bezbedni u saobraćaju u Boru.
Istraživanje pod nazivom “Koliko su mladi bezbedni u saobraćaju na teritoriji grada Bora?” izvršeno je sa ciljem da se skrene pažnja na problem bezbednosti mladih u saobraćaju, ali i da ukaže na mere i preporuke za unapređenje bezbednosti.
Zbog čega je jedno ovakvo istraživanje značajno, govore i podaci da više mlađih ljudi uzrasta od 15 do 30 godina, izgubi svoje živote u saobraćajnim nezgodama nego od različitih vrsta bolesti, a osim ovog detalja značajno je i naglasiti da na godišnjem nivou u Srbiji u saobraćajnim nezgodama pogine oko 115 a bude povređeno oko 6300 mladih ljudi.
Korišćenje mobilnih telefona je gotovo svakodnevnica za današnjeg mladog čoveka i upravo je korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje nešto što mladim vozačima veoma odvlači pažnju čime se stvara veliki rizik od izazivanja saobraćajne nezgode.
Istog su stava i ispitanici iz Bora gde je čak 96,8% njih dao odgovor da smatra da upotreba mobilnog telefona može da dovede do saobraćajne nezgode.
Informacije o saobraćajnim nezgodama koje prečesto dobijamo kroz hronike, ukazuju na prebrzu vožnju mladih na putevima u zemlji, kako na putevima na kojima su dozvoljene veće brzine, tako sve češće i na gradskim ulicama u gotovo svako doba dana.
Da je neprilagođena brzina jedan od glavnih faktora koji uzrokuje saobraćajne nezgode, govore i podaci koji jasno kazuju da je brzina uzrok kod trećine saobraćajanih nezgoda kao i kod više od polovine smrtnih slučajeva u saobraćajnim nezgodama.
Svesni ove činjenice su i građani Bora pa je stav njih čak 88,2% da mladi u Boru prekoračuju dozvoljenu brzinu kretanja.
Bezbednost mladih vozača u saobraćaju je oblast kojoj je potrebno posvetiti dosta pažnje. Podaci govore da je na teritoriji grada Bora u periodu od 2018. do 2022. godine u saobraćajnim nezgodama život izgubilo dvoje mladih, dok je 151 mladih povređeno.
Prema stavovima ispitanika, najveći broj njih, tačnije 35,71%, je kada je bezbednost mladih vozača u Boru u pitanju dao ocenu 2, dok je identičan procenat ispitanika od 28,57% dao ocenu 1 i ocenu 3 što je veoma jasan pokazatelj da je bezbednost mladih vozača u Boru na veoma niskoj oceni.
Kvalitetna saobraćajna infrastruktura, korišćenje najnovijih tehnologija, postavljanje strategije za razvoj saobraćaja su preduslov za obezbeđivanje bezbenosti saobraćaja na teritoriji svakog grada. Nažalost, grad Bor nema Strategiju bezbednosti saobraćaja sa akcionim planom, kao ni Plan održive urbane mobilnosti, a o ulaganju Gradske uprave u bezbednost saobraćaja jasno govore i stavovi građana gde je nešto više od polovine (50,33%) ocenilo ulaganja nedovoljnom ocenom 1.